برای دریافت مشاوره (در ساعات اداری) تماس بگیرید

ارتباط در واتساپ
02177682369

 نی‌نی لای لای چیست

نی نی لای لای

نوزادان برای رشد جسمی و ذهنی خود به خواب کافی و عمیق نیاز دارند، به‌خصوص در شش ماه اول که بیشتر وقت خود را به خواب می‌گذرانند. خواب مناسب به رشد ماهیچه‌ها و استخوان‌های آن‌ها کمک می‌کند. برای اطمینان از خواب راحت و ایمن، والدین اغلب لوازم خواب نوزاد مانند کریر نوزاد، نی‌نی لای لای  را خریداری می‌کنند. این مقاله نکات مهمی را در هنگام استفاده از نی‌نی لای لای ، موردبحث قرار خواهد داد.

محصولات مرتبط

بالش بارداری

آغوشی نوزاد

نی‌نی لای لای به چه چیزی گفته می‌شود؟

هنگام تنظیم اتاق کودک، مهم است که تجهیزاتی را در نظر بگیرید که می‌توانند کودک را سرگرم و آرام کنند. این محصولات در مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند و بر اساس ویژگی‌هایشان کاربردها و جلوه‌های متفاوتی دارند. یکی از ابزارهای محبوب سرگرمی کودک، نی‌نی لای لای است که نقش به سزایی در سرگرمی و آرامش کودک دارد و حتی به خوابیدن او کمک می‌کند. از طرف دیگر، نی‌نی لای لای را می‌توان به‌عنوان تشک بازی توصیف کرد که به‌ عنوان گهواره، یا صندلی غذاخوری عمل می‌کند. این محصولات دارای ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی هستند که بیشتر آن‌ها به‌عنوان گهواره کودک عمل می‌کنند و بعداً با بزرگ شدن کودک به صندلی یا تخت تبدیل می‌شوند.

هنگام استفاده از نی نی لا لای چه نکات مهمی را باید در نظر داشت؟

برای اطمینان از ایمنی فرزندتان، مهم است که

گهواره کودک

را از پنجره‌ها و نور مستقیم خورشید دورنگه‌دارید. توصیه می‌شود گهواره یا تخت نوزاد را در قسمتی از اتاق قرار دهید که در معرض پنجره نباشد.

از قرار دادن تخت در نزدیکی پرده‌ها خودداری کنید زیرا نوزادان بسیار فعال هستند و ممکن است با پرده‌ها بازی کنند و باعث افتادن آن‌ها از میله و آسیب احتمالی کودک شود. همچنین، توصیه می‌شود کودک را در 6 ماه اول در اتاق خود نگه‌دارید. نی‌نی لای لای با ابزار و وسایل سرگرم‌کننده خود می‌تواند محیطی شاد و آرام را برای کودک شما فراهم کند.

از استفاده از تخت خواب دستی خودداری کنید. درحالی‌که ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که کودک شما در همان تختی که استفاده می‌کردید بخوابد، اما می‌تواند برای امنیت کودک شما  بسیار خطرساز باشد. تختخواب ‌های قدیمی اغلب فاقد ویژگی‌های لازم هستند و امنیت تخت‌های جدید را ندارند، که می‌تواند مستقیماً بر سلامت کودک شما تأثیر بگذارد.

خوب است بدانید که باید از قرار دادن بالش و پتو اضافی در گهواره خودداری کنید. بسیاری از والدین تمایل دارند مقدار زیادی بالش و پتو را در اطراف محل خواب کودک خود نگه ‌دارند، اما این می‌تواند سلامت کودک شمارا به خطر بیندازد.

انواع نی‌نی لای لایانواع نی‌نی لای لای

انواع مختلفی از نی‌نی لای لای در بازار ارائه می ‌شود که هرکدام مزایا و معایب خاص خود رادارند. در ادامه به  دونوع نی‌نی لای لای اشاره می‌کنیم.

  • نی‌نی لای لای معمولی
    این مقرون ‌به ‌صرفه ترین نوع نی نی لای لای موجود در بازار است. طراحی اولیه‌ای دارد و می‌توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد، اما چندان قابل‌حمل نیست. این مدل مقرون‌به‌صرفه ترین نوع نی‌نی لای لای است که در بازار به فروش می رسد.  همچنین، طراحی ساده و ماندگاری طولانی از دیگر ویژگی های برجسته این محصول است. از طرفی معایب این مدل شامل عدم امکان جابجایی آسان آن می‌شود.
  • نی‌نی لای لای تخت شو

این  نی‌نی لای لای با ساختاری مستحکم و ثابت ساخته ‌شده است که به آن اجازه می‌دهد به یک‌تخت معمولی تبدیل شود. اما قیمت آن نسبت به سایر  نی‌نی لای لای نوزادی بیشتر است و ممکن است در آینده با طراحی اتاق کودک مطابقت نداشته باشد.

از مزایای این مدل این است که، گزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه برای استفاده طولانی‌ مدت است و  یک‌ تخت برای تمام دوره کودکی فرزند شماست. همچنین، ساختار بادوام و پایدار آن، بدون تزئیناتی که ممکن است به‌ مرور زمان قدیمی ‌شوند.

سخن پایانی

وسایل سرگرمی کودک می ‌تواند از جغجغه ‌های ساده تا اسباب باز های  پیچیده‌تر متنوع باشد، اما انتخاب آن‌ها بر اساس شرایط و علایق کودک بسیار مهم است. با این‌حال نی‌نی لای لای خریدی مناسب و پر نفع است چرا که راحتی خواب کودک شمارا فراهم می‌کند و از طرفی از استرس شما جهت ایمنی کودک در هنگام خواب می ‌کاهد. برای خرید انواع مدل نی نی لای لای با قیمت مناسب می توانید به وب سایت فروشگاهی مادران سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *