برای دریافت مشاوره (در ساعات اداری) تماس بگیرید

ارتباط در واتساپ
02177682369

طرز استفاده از آغوشی + 6 نوع آغوشی

استفاده از آغوشی

آغوش گیر یا آغوشی همانند کیسه‌ای می‌باشد، که از آن برای قرار گرفتن نوزاد و حمل آن استفاده می‌شود. نوزادان بعد از بدو تولد وارد محیط جدیدی می‌شوند که با آن غریبه هستند. آغوش‌گیر برای نوزادان فضای امن رحم را  تداعی کرده و باعث آرامش در آن‌ها می‌شود. والدین می‌توانند از آغوش‌گیر برای حفظ سلامت فرزند خود در محیط بیرون استفاده کنند. معمولا مادران و پدران از آغوشی تا 2 یا 3 سالگی فرزند خود استفاده می‌کنند.

در این مطلب به طرز استفاده از آغوشی اشاره کردیم، با ما همراه باشید تا با نحوه بستن آن آشنا شوید.

انواع آغوشی نوزاد و نحوه بستن آن‌ها

آغوشی نوزاد انواع مختلفی دارد، که باید آن را باتوجه به اندازه بدن خود، سن کودک و قیمت انتخاب کنید. در بخش زیر به چند مورد از آغوشی‌های پرطرفدار و نحوه بستن آن‌ها اشاره شده است:

1.      آغوشی تسمه حلقه‌ای (آغوشی ایرانی)

استفاده از آغوشی تسمه حلقه‌ای که یک تکه پارچه ساده به همراه یک یا دو حلقه می‌باشد، بسیار ساده و راحت است. در انتهای شال این آغوشی یک یا دو حلقه قرار دارد. (گاهی فاقد حلقه هستند و با گره تنظیم و بسته می‌شوند) کافیست نوزاد را در درون شال قرار دهید  و شال را به دور خود بپیچید، سپس پارچه را در درون تک یا دو حلقه قرار داده و بکشید تا محکم شود.

2.      آغوشی بیبی کر

معمولا جنس پارچه‌های آغوشی‌ بیبی کر جین بوده و دارای ظاهر بسیار زیبایی می‌باشند. به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارند. در این نوع آغوشی کافیست دو پای کودک را در جای مشخص شده آغوشی قرار داده و بند آن را به دور کمر خود ببندید. آغوشی بیبی کر در دو موقیعت قرار دارد.

به عبارت دیگر می‌توانید کودک را یا به سمت رو به رو و یا به سمت خودتان قرار داده و به امور روزمره رسیدگی کنید. لازم به ذکر است که این بیبی کر دارای یک بند تنظیم کننده متناسب با قد فرد برای راحتی بیشتر می‌باشد.

3.      آغوشی گراکو

از دیگر آغوشی‌های پرطرفدار برای نگهداری کودکان، می‌توان به آغوشی گراکو اشاره کرد. استفاده از آغوشی گراکو هم مانند بیبی کر دو حالت دارد. یعنی می‌توانید کودک را هم به سمت محیط  بیرون و هم به سمت خود قرار دهید. گراکو از امنیت بالایی برخوردار است، زیرا دارای محافظ سر و گردن و بند قابل تنظیم می‌باشد.

شما می‌توانید باتوجه به قد خود به کمک بند، محل قرار گرفتن کودک در بغل خود را تنظیم کنید. از دیگر مزیت‌های این آغوشی می‌توان به پارچه مناسب و تحمل وزن بالا (10 کیلوگرم) اشاره کرد.

استفاده از آغوشی

4.      آغوشی مادرکر

به مادرکر، آغوشی چند حالته هم می‌گویند. زیرا والدین می‌توانند کودکان خود را در چهار حالت که شامل رو به رو خود، رو به محیط اطراف، حالت کوله پشتی و یا خوابیده می‌باشند، قرار دهند. این آغوشی با قفل‌های محکمی که دارد می‌تواند امنیت کودک را تامین کند. از مزیت‌های آغوشی مادرکر می‌توان به تحمل وزن بالا (12 کیلوگرم) و ضد تعرق بودن آن اشاره کرد.

5.      آغوشی سایبکس

طریقه استفاده از آغوشی سایبکس به این صورت است، که ابتدا باید بند شماره یک را به دور کمر خود بسته، سپس دو بند آن را که شبیه به کوله پشتی می‌باشد از جلو دور بازوهای خود ببندید. فقط دقت کنید به گونه‌ای آن را ببندید که محکم بوده و امنیت کودک را تامین کند. در آغوشی سایبکس می‌توانید کودک را در سه حالت رو به خود، رو به محیط و یا رو به سقف قرار دهید.

6.      آغوشی چیکو

با استفاده از آغوشی چیکو می‌توانید صورت فرزند خود را رو به جلو، رو به خود نگه داشته و یا به کمک محافظی که دارد می‌توانید او را به صورت خوابیده نگه دارید و به امور روزمره خود رسیدگی کنید. آغوشی چیکو تحمل وزن بالا یعنی 3 تا 9 کیلوگرم را دارد. همچنین باتوجه به محافظی که دارد می‌توانید از سر و گردن کودک خود محفاظفت کنید. علاوه بر این دارای بندهای قابل تنظیم می‌باشد، به همین خاطر به گردن و کمر شما آسیب کمی وارد می‌شود.

می‌توانید برای

خرید لوازم نوزاد

به این صفحه مراجعه کنید.

مزایای استفاده از آغوشی برای نوزاد

استفاده از آغوشی برای نگهداری نوزاد مزایای زیادی دارد، که چند مورد از آن‌ها عبارتند از:

  • شیردهی راحت نوزاد
  • کاهش خطر سندروم مرگ ناگهانی در خواب
  • کمک به رشد جسمی و عاطفی نوزاد
  • افزایش سلامت سیستم گوارش و تنفس
  • افزایش تکامل سیستم عصبی
  • آشنایی بیشتر کودک با مناظر و چهره‌ها

کلام آخر

در این مطلب به طرز استفاده از آغوشی نوزاد اشاره شد. آغوش‌گیر علاوه بر حفظ امنیت به رشد بهتر جسمی و عاطفی و سیستم تعادل کودک کمک زیادی می‌کند. لازم به ذکر است که آغوشی هیچگونه آسیبی به دست و کمر والدین وارد نمی‌کند. شما می‌توانید به راحتی آن را بسته و به امور منزل یا خارج از منزل خود رسیدگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *