برای دریافت مشاوره (در ساعات اداری) تماس بگیرید

ارتباط در واتساپ
02177682369

آغوشی نوزاد از چندماهگی

آغوشی نوزاد از چندماهگی

اگرچه بسیاری از مادران ممکن است آغوشی نوزاد را یک اختراع مدرن بدانند، اما واقعیت این است که فرهنگ‌ های مختلف روش‌ های خاص خود را برای حمل نوزاد دارند. در اصل، آغوشی نوزاد وسیله ‌ای راحت و انعطاف ‌پذیر است که به مادران اجازه می‌دهد تا نوزادان خود را به راحتی حمل کنند و در عین ‌حال با دستان خود، کارهای دیگری انجام بدهند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا آغوشی نوزاد در دنیای امروز مفید است. به‌ عنوان ‌مثال، دور نگه ‌داشتن نوزاد برای مدت طولانی از مادرش سخت است و آغوشی نوزاد به مادر این امکان را می ‌دهد که در حین انجام وظایف، کودک خود را با خیال راحت حمل کند. علاوه بر این، زمانی که مادر در حال آشپزی است و نوزادش باید در آغوش بگیرد، آغوشی نوزاد می‌ تواند مفید باشد. در حالی‌ که استفاده از کالسکه ممکن است گزینه خوبی برای حمل نوزاد در هنگام پیادهذ روی باشد، اما در برخی مکان‌ ها مانند مراکز خرید و پاساژها استفاده از این وسیله بسیار سخت و دشوار است.

پیشنهاد محصول

شیشه اونت

بالش بارداری

مزایای استفاده از آغوشی نوزاد

بسیاری از والدین در مورد مزایای استفاده از آغوشی نوزاد پرس و جو می کنند. استفاده از آغوشی نوزاد فواید متعددی دارد، ازجمله تقویت پیوند بین والدین و نوزاد با حفظ صمیمیت در طول روز، که می‌تواند اثرات ماندگاری در دوران کودکی داشته باشد. همچنین به رشد جسمی و عاطفی کودک کمک می ‌کند و حتی می‌تواند به او کمک کند زودتر صحبت کند. علاوه بر این، استفاده از آغوشی نوزاد خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و کمر صاف را کاهش می ‌دهد و درعین‌حال باعث رشد سیستم عصبی، تنفسی و گوارشی و همچنین تعادل کودک می ‌شود.

مزایای استفاده از آغوشی نوزاد

آغوشی نوزاد

راهی مناسب برای شیردهی مادران فراهم می ‌کند و با نگه ‌داشتن نوزاد در تماس نزدیک، تولید شیر را تقویت می‌ کند. با استفاده از آغوشی نوزاد، مراقبان می‌ توانند هنگام انجام سایر وظایف، نوزاد خود را بدون دست نگه‌ دارند، که مخصوصاً هنگام مراقبت از چند کودک مفید است.

 از چه سنی می‌توانیم از آغوشی نوزاد استفاده کنیم

نوزادان در نه ‌ماهه بارداری به گرمی و امنیت رحم عادت می ‌کنند، جایی که دائماً توسط نفس و ضربان قلب مادر احاطه می‌شوند. بااین‌حال، پس از تولد، آن‌ها با دنیای کاملاً جدیدی آشنا می ‌شوند. توصیه می‌شود از روز اول پس از تولد، استفاده از آغوشی نوزاد را شروع کنید، به ‌طوری‌که نوزادان کوچک‌تر در وضعیت رو به‌ داخل قرار گرفته و از سر، گردن، لگن و پایین ‌تنه آن ها حمایت مناسبی صورت گیرد. آغوشی نوزاد تا سن 2 تا 3 سالگی قابل‌ استفاده است.

انواع آغوشی نوزاد

آغوشی‌  ها محصولی مفید برای حمل نوزادان هستند. ما در اینجا به دو نوع آن اشاره خواهیم کرد و شمارا با جزییات این محصول اشنا می کنیم.

آغوشی جلویی بدن

این نوع آغوشی اجازه می ‌دهد تا کودک راحت بخوابد در حالی‌که دست والدین برای انجام کارهای دیگر کاملا آزاد است. والدین حتی می ‌توانند در این آغوشی به کودک خود غذا بدهند. این آغوشی ‌ها معمولاً از پارچه‌ های نرم و با دوام ساخته می ‌شوند که به ‌راحتی می ‌توان آن‌ها را شست. با این ‌حال، با رشد و سنگین شدن نوزاد، حمل او در این آغوشی ممکن است دشوار شود.

آغوشی جلویی بدنآغوشی پشت بدن

آغوشی پشتی  برای نوزادانی که حداقل چهار ماه دارند استفاده می شود، زیرا راحت‌ ترین راه برای حمل بچه ‌های کوچک است و مادران می ‌توانند تا سه یا چهار سالگی از آن‌ ها استفاده کنند. این آغوشی ‌ها معمولاً از مواد ضخیم ‌تر و با دوام ‌تر نسبت به آغوشی ‌های جلویی ساخته می ‌شوند، حتی برخی از آن ‌ها دارای یک قاب فلزی هستند که آن‌ ها را برای حمل‌ و جابجایی نوزادان در سفر ایده آل می‌کند.

سخن پایانی

آغوشی نوزاد، امکان پیاده‌ روی لذت ‌بخش با کودک در فضای باز را فراهم می‌ کند و به کودک اجازه می دهد تا با مشاهده چهره‌ ها، مناظر و رویدادها در مورد محیط اطراف خود بیاموزد. به‌ طور کلی، نوزاد در اغوشی ها، احساس شادی دارد . این در حالی است که صمیمیت بین والدین و فرزندان باعث تحریک تولید اکسی توسین و تقویت پیوند آن ‌ها می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *