برای دریافت مشاوره (در ساعات اداری) تماس بگیرید

ارتباط در واتساپ
02177682369

آشنایی با محبوب ترین وسایل سیسمونی به نام نی نی لای لای، شیشه شیر اونت، سر شیشه اونت

news 108

آیا شما هم مانند اکثر والدین با نوزادتان موقع غذا خوردن مشکل دارید؟ اینکه نوزاد تازه متولد شده راحت غذا بخورد، آرزویی است که همه والدین دارند، اما چیزی که نصیب‌شان می‌‌شود کودکی ناراحت است که علاقه‌ای به غذا خوردن ندارد. شما برای حل این مشکل باید به دنبال وسایلی باشید که غذا خوردن کودک را هم برای شما و هم برای خودش راحت‌تر کند.

مطمئنا زمانی که برای خرید سیسمونی اقدام می‌کنید به فکر وسایل غذاخوری و لوازم مربوط به بازی و سرگرمی فرزندتان هستید؛ اما اینکه کدام نوع از این وسایل بهترین هستند و حتما باید تهیه شوند را ما در این مقاله به شما خواهیم گفت.

The reason babies hiccup so mu.2e16d0ba.fill 1200x630 c0مهم‌ترین وسایل غذاخوری که حتما باید در سیسمونی نوزاد باشد:

یکی از دلایل خیلی مهم و ساده‌ای که نوزاد شما علاقه‌ای به خوردن غذا نشان نمی‌دهد، این است که وسایلی که برای غذا خوردن او تهیه کرده‌اید برایش جذابیت ندارد و به همین دلیل انگیزه‌اش را برای غذا خوردن از دست داده است.

پس در مرحله اول این را در نظر بگیرید که ظروف غذاخوری فرزند شما هرچه رنگ‌بندی جذاب‌تر و طرح‌های قشنگ‌تری داشته باشد، غذا خوردن برای فرزند شما راحت‌تر خواهد شد و این فرآیند برایش به یک سرگرمی هیجان‌انگیز تبدیل می‌شود.

حالا میریم سراغ لیست وسایل غذاخوری کودک:

شیشه شیر:

405x225 bottle feeding rmqنوزاد شما چه از شیر مادر و چه از شیر خشک تغذیه شود، باید شیشه شیر داشته باشد؛ لابد می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که ممکن است شرایطی پیش بیاید که مادر نتواند به صورت مستقیم به فرزندش شیر دهد (مثل مواقعی که مادر به هر دلیلی چند ساعتی را باید بیرون از منزل باشد)؛ در این‌صورت مادر می‌تواند شیر خودش را داخل شیشه ریخته و داخل یخچال نگه‌دارد. یا اینکه بعد از چند ماه که نوزادتان توانایی هضم آبمیوه‌ها را داشت، می‌توانید از شیشه شیر برای این منظور استفاده کنید.

چند تا از بهترین برندهای شیشه شیر که کیفیت عالی‌ای دارند، عبارتند از:

شیشه شیر اونت

‌، شیشه شیر دکتر براون، شیشه شیر تویست شیک، شیشه شیر چیکو و شیشه شیر بی‌بی سیل.

سر شیشه:

best bottle breastfed baby 7wخب حالا شیشه شیر را که تهیه کردید، باید به فکر خرید سر شیشه هم باشید. به هرحال شما وقتی شیشه شیر می‌خرید قرار نیست که تا آخر 2 سالگی فرزندتان بدون هیچ مشکلی، کارایی داشته باشد؛ مطمئنا بعد از مدتی سر شیشه تغییر رنگ می‌دهد و یا پاره می‌شود. وقتی که سر شیشه به این مرحله رسید حتما حتما حتما باید تعویض شود.

پس وقتی شیشه شیر تهیه کردید، حتما سر شیشه زاپاس هم بخرید. مثلا اگر شیشه شیری که انتخاب کردید از برند اونت است، حتما

سرشیشه اونت

هم خریداری کنید.

ظروف غذاخوری مخصوص کودک:

وقتی که فرزند شما به 6 ماهگی رسید، وقت آن می‌شود که وعده‌های غذایی جامد را به برنامه غذایی‌اش وارد کنید. بعضی از کودکان خوب و با اشتها غذا می‌خورند (که ان‌شاالله قسمت همه پدر و مادر‌ها)، و بعضی دیگر فقط به غذای خاصی علاقه نشان می‌دهند و برای خوردن سایر غذاها، اذیت می‌کنند.

ظروف غذاخوری در این مرحله وارد چرخه تغذیه کودک می‌شوند تا کار شما را راحت کنند. معمولا ظروف غذاخوری کودک، از جنس پلاستیک یا سیلیکون هستند. این ظروف از پلاستیک و سیلیکون تولید می‌شوند چون باید هم سبک، هم نرم و هم قابل انعطاف باشند تا فرآیند تغذیه کودک را راحت و لذت‌بخش کنند بدون آن‌که ضرری به آن‌ها برسد.

اگر به جای سیلیکون یا پلاستیک از آلومینیوم یا استیل در تهیه این ظروف استفاده می‌شد، به دلیل سنگینی، سفت بودن و انعطاف نداشتن، برای کودک استفاده از آن‌ها سخت می‌شد و هم این‌که ممکن بود که به لثه‌ها یا دندان‌های تازه درآمده کودک آسیب برسانند.

ظروف غذاخوری مخصوص کوک شامل: قاشق، چنگال، کارد، بشقاب، کاسه و لیوان می‌شود.

بهترین وسایل برای بازی و سرگرمی کودکان:

در کنار همه کارهایی که باید برای کودک انجام بشوند مانند تغذیه، بهداشت و استحمام و کلیه کارهایی که برای رشد کودک ضروری هستند، می‌رسیم به بحث سرگرمی و بازی کودک.

اگرچه که به نظر می‌رسد بازی فقط برای سرگرمی و وقت گذرانی کودک انجام می‌شود ولی مطمئن باشید همان‌طور که کودک برای رشد به غذا احتیاج دارد به همان اندازه هم به سرگرمی‌های خلاقانه و بازی‌‌های جذاب و مناسب نیاز دارد. در این قسمت از مقاله تعدادی از وسایل سرگرمی کودک را به شما معرفی می‌کنیم.

نی‌نی لای لای:

اسم عجیبی داره، مگه نه؟ باید بدانید که این وسیله با وجود اسم عجیبش، کاربرد خیلی زیادی دارد؛ شما از بدو تولد نوزادتان را می‌توانید داخل

نی ‌نی لای لای

بگذارید تا با تاب خوردن آرام و موزیک آرامش بخشش، به کودک‌تان کمک کند تا راحت‌تر بخوابد.

کاربرد دیگر این محصول موقعی است که نوزاد شما بیدار است؛ با قرار دادن فرزندتان درون نی‌نی لای لای می‌توانید به کارهایتان برسید و فرزندتان هم با جغجغه‌ها و آویزهای عروسکی آن سرگرم شود.

این وسیله کار شما را، مخصوصا در چند ماه اول تولد فرزندتان، راحت می‌کند.

استخر بادی:

استخرهای بادی برای کودکان، حکم شهربازی را دارد. یعنی شما با خرید این استخرها و ریختن یک بسته توپ رنگی داخل آن، می‌توانید اوقات شادی را برای فرزندتان فراهم کنید.

غیر از توپ، شما می‌توانید از این استخرها به عنوان یک استخر واقعی برای فرزندتان استفاده کنید؛ یعنی داخل استخر را با آب پر کنید و فرزندتان را داخل آن بگذارید تا حسابی آب‌بازی کند. البته اگر تصمیم به این کار گرفتید حتما حواستان به کودکتان باشد.

انواع اسباب‌بازی‌های مخصوص نوزاد و کودک:

اسباب‌بازی‌ها وسایل سرگرمی‌ای هستند که تنوع بالایی دارند و از این جهت در سرگرم کردن بچه‌ها با سلایق مختلف کاربردی‌اند. اسباب‌بازی‌ها شامل عروسک‌ها، ماشین‌های بازی، ربات‌ها، بازی‌های فکری، لگو‌ها، انواع بازی‌های خانه‌سازی و ….!

همه مواردی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم جزء اسباب‌بازی‌ها هستند و کودکان چه دختر و چه پسر از این‌ها برای بازی‌های مختلف از آن‌ها استفاده می‌کنند.

سخن نهایی:

ما در این مقله سعی کردیم وسایل مهمی که برای تغذیه و سرگرمی کودک باید در سیسمونی او باشد را معرفی کنیم. از اینجا به بعد دیگر بستگی به شما دارد که چه وسایلی را بخرید و کدام‌ها را تهیه نکنید. قصد ما از این مقاله فقط کمک به شما در فرآیند تهیه سیسمونی نوزادتان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *